בעל עסק? הנה מה שבונה האתרים שלך לא סיפר לך…

אתר אינטרנט זה אמנם חובה לכל עסק, אבל זה שיש לכם אתר בימינו, אם תסלחו לנו על השפה הישירה – זה כבר לא ממש אומר שום דבר. הסיבות לכך רבות, כאשר הראשונה היא כמובן שאם לכם יש אתר, כנראה גם למתחרים שלכם יש אתר, אז למה ששלכם יהיה נחשב יותר? אבל המומחים של https://www.masamedia.co.il/ יסבירו לכם כי זה לא מסתיים שם.

ננסה להסביר זאת בצורה שגם אם אתם לא מבינים כלום ושום דבר על האינטרנט – את ההסבר הזה בטוח תבינו: תארו לכם שפתחתם חנות פיזית, מעוצבת לפי צו האופנה, עם המוצרים הכי יפים והכי נחשבים בשוק, אנשי השירות הכי אדיבים, ואפילו מחירים לא רעים בכלל. אבל החנות המושלמת שלכם התמקמה בקומה העשרים בלי מעלית, אין מזגן, התאורה לא עובדת, ואין חלון ראווה. נשמע נורא, לא? ובכן, ככה רוב אתרי האינטרנט של עסקים מתפקדים, ובעל העסק אפילו לא מודע לכך!

מה לשאול את בונה האתרים שלך – כדי שהאתר שלך יהיה שווה את הכסף:

  1. URL – כתובת היא דבר חשוב מאוד שמשפיע לא רק על השם הטוב שלכם ללקוחות, אלא גם על המוניטין שלכם מול מנועי החיפוש. וודאו כי כתובת האתר שלכם היא כזו שמחמיאה לעסק מול מנועי החיפוש, כלומר שיש בשם האתר מילות מפתח רלוונטיות לעסק, או שם העסק עצמו.
  2. מבנה האתר – וודאו שהאתר בנוי נכון, כאשר המילה נכון אומרת כאן שיהיה גם לגוגל וגם למבקרים באתר נוח להתנהל בתוכו. כמו עץ, עם גזע וענפים מובילים ומשם ענפים קטנים יותר ובקצותיהם פירות, כך מבנה האתר חייב להיות מסודר ונוח, נגיש וברור, כאשר גם כאן כל עמוד ועמוד מקבלים שם שמתאים להם ומשקף את התוכן שלהם ב-URL, ולא איזה שם קוד גנרי שנותנת מערכת ניהול התוכן.
  3. כותרות ותגיות – תשאלו את מי שמטפל באתר שלכם האם התוכן שלכם, כולו בלי יוצאים מן הכלל, מגיע עם כותרות ברמת ה-HTML. אוסף האותיות שקראתם עכשיו מדבר על הדרך שבה האינטרנט מדבר עם עצמו, בשפת קוד, וכל בונה אתרים (ומקדם אתרים) יודע, ברמה זו או אחרת, את החוקים שלה. כותרת מוגדרת באות H (מתוך המילה HEADER באנגלית – שזה כותרת בעברית), ויש כמה וכמה רמות של כותרות. זה חשוב, ואפילו חשוב מאוד, והרבה בוני אתרים מדלגים על זה, ומי שמשלם את המחיר זה אתם, עם אתר יפה, אבל שלא מספק את הסחורה.

קוד תקין ומהירות טעינה

4. אתר שבנוי נכון – כמו בבניה של משהו בעולם הפיסי, כך גם באינטרנט יש תקנים וחוקים. זוכרים את אוסף האותיות HTML? אז יש עוד כמה אוספים כאלו, ויש לכל אחד מהם חוקים ותקנים. וודאו עם בונה האתרים שלכם שהוא עשה בדיקת קוד, ועושה שוב כל פעם שמשהו משתנה באתר, כדי שלא יהיו חלקים "שבורים" שמאותתים לגוגל שאתם לא ממש רציניים.

5.מהירות טעינה – פשוטו כמשמעו – האתר שלכם צריך להיטען במהירות רבה, כי גוגל לא אוהב אתרים שנטענים לאט מהסיבה הפשוטה – שאתם, אנחנו וכולם לא אוהבים אתרים כאלו.