שיווק בדואר אלקטרוני – איך זה עובד וכמה טיפים לשיווק נכון

בשנים האחרונות חלה תאוצה משמעותית בכמות מסרי השיווק אשר מועברים ללקוחות באמצעות הדואר האלקטרוני ובין היתר ניתן גם לשים לב לשירות שבו מתחילים להשתמש יותר ויותר משווקים והוא עיצוב חתימה למייל.

שיווק בדואר אלקטרוני

מאגר הלקוחות אשר כולל את שמו של כל לקוח ואת פרטיו האישיים כולל כתובת המייל, מבוסס על אישורם בכתב של הלקוחות הללו להעברת מסרים בדרך זו. החתימה מתבצעת דרך אחת מנקודות החיבור של העסק עם הלקוח כמו בחנות, בפייסבוק או באתר האינטרנט.

העברת מידע שיווקי ללא אישורו של הלקוח היא עבירה שיש עליה קנסות והשלכות נוספות.

מטרתן של ההודעות השיווקיות אשר מועברות בדואר אלקטרוני

למסרים השיווקיים קיימות כמה מטרות:

  • העברת מידע לצורך שמירה על מאגר הלקוחות כך שמספר הלקוחות בו לא יפחת. המשווק בונה על קשרי לקוח – ספק לאורך פרקי זמן ארוכים ולכן מעביר לו מעת לעת הודעות על מבצעים יוצאי דופן, פרסום של מוצר חדש, הדרכה כיצד להשתמש בפריט חדשני או כיצד מכינים מאכל ייחודי באמצעות המכשיר החדש אשר נמכר ללקוחות.
  • עדכון הלקוח על מוצר חדש אשר החברה מייבאת והגיע כעת לישראל לקראת החג, שירות חדש אשר הושק עבור הלקוחות כמו לדוגמה הגעה של איש שירות לביתו של הלקוח, כדי לקחת את הרכב לטיפול במוסך.
  • הפצת ניוזלטר של לקוח ספציפי אשר מופיעים בו גם פרסומים על עיסוקו של לקוח העוסק בתחום אחר ובדרך זו לסחוף למאגר לקוחות פוטנציאליים נוספים אשר תחום זה מרתק אותם, לדוגמה תכשיטים יוצאי דופן דרך עסק המשווק ביגוד אופנתי.

כיצד נשלחים המיילים

קיימות כמה תוכנות אשר מרכזות את כל כתובות הדואר האלקטרוני ממאגר המידע של החברה ומפיצות את המיילים בשעה וביום שנקבעו. לעיתים מדובר בחברה עצמה אשר שולחת ולעיתים מדובר במיקור חוץ, אשר מתמקצע בתחום זה והוא זה שאחראי על הפצת המיילים. חשוב לוודא כי מועדי ההפצה אינם נופלים על שעות לא סבירות כמו באמצע הלילה או במהלך סוף השבוע, כדי למנוע אי נעימויות מול הלקוחות.

היתרונות של השיווק באמצעות מיילים

יחסית לנתיבי שיווק אחרים, אופציה שיווקית זו היא זולה ומגיעה בדיוק לקהל היעד הנכון. בדרך זו אפשר לגייס לקוחות חדשים, לדרבן לקוחות קיימים לשוב ולרכוש באתר האינטרנט המכירתי, להעמיק את הקשר עם הלקוחות, לאור היכולות המופלאות של החברה המשווקת ולהרחיב את מעגל השיווק והפרסום. זאת תוך חשיפת מוצרים חדשים, או ביצוע שיתופי פעולה שונים להגברת הקשר לאורך זמן.

מאמרים נוספים תוכלו למצוא באתר האינטרנט של יוסי לוי פרסום דיגיטלי

להזמנת חתימה למייל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *